© 2017 BY YOURBRAIN CREATIVE WORKS

www.yourbrain.com.tr   |   info@yourbrain.com.tr   |   +90 (212) 280 90 06

  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • Black Instagram Icon
Please reload

Son Paylaşımlar

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Tanıtılan Yazılar

Hepimiz sosyal medyanın önemini biliyoruz, peki ya yönetimini?

July 19, 2017

 

İşletmelerin %90’ı sosyal medya kullanımının çok önemli olduğunu söylüyor. Peki siz markanızın sosyal medyasını nasıl yönetiyorsunuz?

 

Adweek’in araştırmalarına göre işletmelerin yüzde 90’ından fazlası sosyal medya kullanımının önemli olduğunu vurguluyor ve sosyal medya mecralarının markanın genel pazarlama stratejisi için çok büyük bir yeri olduğunu söylüyor.

 

Kazanmak da var kaybetmek de...

Sosyal medya platformları genel olarak zaman kaybettirmesi veya Return on Investment’ın (ROI)* boşa harcanmasıyla ilgili üne sahip. Ancak, yeni girişimciler markalarını iyi bir şekilde tanıtmak için Facebook, Instagram, Twitter gibi programları nasıl kullanacaklarını biliyorlar. Çoğu zaman ise çizgi altı çalışmalarını bir bütçe ayırmadan halledebiliyorlar. Ayrıca Adweek araştırmasında önemli bir noktaya daha değiniyor: "Sosyal medya çok şey kazandırabilirken çok şey de kaybettirebiliyor."

Peki, fırsatları değerlendirmek ve yeni müşterilerle anlaşma sağlamak için sosyal medyayı kullanırken zamanı akıllıca kullanıp kullanmadığınızı, işin yürüyüp yürümediğini nasıl anlayacaksınız?

 

Artık korkmanıza hiç gerek yok. Şimdi burada bahsedeceğimiz sosyal medya stratejileriyle işlerinizle ilgili daha mantıklı yatırımlar yapabilecek ve sosyal medyada geçen zamanınızı akıllıca kullanabileceksiniz.

 

Öncelikli bir kanalınız olsun

Dikkatinizin çoğunu verebileceğiniz bir sosyal medya mecrası seçmek zamanınızı kontrol etmeniz açısından en mantıklı kararlardan biri olacaktır. Örneğin; Business to business (B2B)** alanındaysanız Facebook’a odaklanmanız en mantıklısı olacaktır. Kullanıcıların günlük olarak Facebook’ta ortalama 50 dakika harcadıkları göz önüne alındığında burası ticaretle uğraşanlar için oldukça faydalı bir mecra.

 

Özellikle moda ve güzellik gibi Business to Consumer (B2C)*** endüstrilerinde yer alan işletmeler ise Instagram’a odaklanmakla en doğrusunu yapmış olacaklardır. Çünkü günümüzde Instagram takipçilerini artırmak ve bu yolla para kazanmak her zamankinden daha kolay. Bu arada Instagram'ın e-ticaret yoluyla en yüksek ortalama sipariş değerlerinden birine sahip olduğu ve sipariş başına 65$'ın düştüğü araştırmaların sonuçları arasında yer alıyor.

 

Kısacası mecranızı seçme konusunda kararsızlık yaşıyorsanız “Müşterilerimiz nerede vakit geçiriyor?” sorusunu yanıtlayarak ve bunun sonucunda öncelikli kanalınızı seçerek onlara ulaşmanız ve para kazanmanız mümkün.

 

Her mecrada aktif olmak için çaba sarf etmeyin

Markalar genellikle daha çok ağda aktif olmaları gerektiğini düşünürler. Fakat bu oldukça yanlış bir düşüncedir. Örneğin; Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest ve Linkedin’i aynı anda etkin bir şekilde yönetebilmenin bir yolu yoktur. Bunu denemeye kalkıştığınızda sosyal medya mecralarınızın en az yarısını ihmal edebilirsiniz.

Öncelikli kanalınızı seçtikten sonra onunla bağlı olan ikinci bir kanal seçebilirsiniz. Örneğin; Facebook, Twitter, Linkedin gibi.

 

Her zaman araştırmacı olun

Sosyal medyada bugün en çok önemsenen ve çok doğru olan anlayışlardan biri "her zaman araştırmacı olmak".

 

Yeni müşterileri bulmak, onları kazanmak ve işinizi bir kerede paylaşmak için sınırsız fırsatınız var. Alanınıza özel açılmış Facebook grupları, Linkedin'de sizinle aynı alana sahip olan CEO bağlantıları ve sektördeki bigwigs'ler gibi. Araştırmaya devam...

 

Etki yaratıcı bir rol üstlenin

Çoğu zaman kendinizi sosyal medya yoluyla duyurmak, bir bigwig rolü üstlenmeniz gerektiğini gösteriyor. Kendinizi etki yaratıcı olarak konumlandırmanız otoritenizi sizin pazarınızda artırırken, markanızı potansiyel müşterilerinize karşı daha çekici hale getirebilir. Bu konumlandırma sürecini nasıl yürüteceğinizi düşünüyorsanız işte o adımlar...

 

* Facebook veya Linkedin gruplarınızda size yönlendirilen soru ve yorumlara istekli bir şekilde yanıt verin.

 

* Sektörünüzle ilgili hazırladığınız içerikleri çeşitli sosyal medya kanallarında yayınlayın.

Örneğin; Linkedin'in kendi yayın platformunda...

 

* Sektörünüzün öncü isimlerinin güncellemelerini düzenli olarak takip edin ve onlara yorum yaparak kendi markanızın da oldukça büyük olduğunu onlara gösterin.

 

Bu stratejilerle sadece markanızla iz bırakmakla kalmazsınız aynı zamanda endüstrinize olan bağlılığınızı da ispatlamış olursunuz.

 

Profesyonel görüntüler sunun

Müşterilerinize ve rakiplerinize karşı profesyonel bir resim çizmeniz çok önemli. Sosyal medya hesaplarınızdan yapacağınız paylaşımların kalitesi hedef kitlenizi cezbedici olacaktır. Ciddiye alınmak için ciddi paylaşımlar yapmanız önemli.

 

Gerçek takipçilerle yol alın

Sosyal medya paylaşımlarınızda tutarlı olun ve hedef kitlenize hitap eden gerçek takipçiler kazanmak için çalışın. Profilinizin fake hesaplarla dolmaması adına takipçilerinize faydalı olacak paylaşımlar yapın. Ayrıca özgün çalışmalarınızla da rakiplerinizden sıyrılın.

 

*ROI: Yapılan yatırımın size geri dönüşünü gösteren bir veridir. 

 

**B2B:Firmadan firmaya yapılan e-ticaret modelidir. Ülkemizde oldukça fazla kullanılan model bir firmanın kendi bünyesinde veya farklı firmaların birbiri arasında yaptığı e-ticareti ifade eder.

 

***B2C: İşletmeden tüketiciye anlamına gelen e-ticaret modelidir. B2C’de tüketiciler şahıs da olabilir perakendeci bir satış kanalı da. Burada tek bir müşteri kriteri yoktur.

 

Kaynak:  https://www.entrepreneur.com

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Bizi Takip Edin

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Etiketlere Göre Ara
Please reload

Arşiv
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square