© 2017 BY YOURBRAIN CREATIVE WORKS

www.yourbrain.com.tr   |   info@yourbrain.com.tr   |   +90 (212) 280 90 06

  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • Black Instagram Icon
Please reload

Son Paylaşımlar

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Tanıtılan Yazılar

Marka başarısındaki en önemli basamak “logo tercihi”

July 14, 2017

Yeni bir girişim fikriniz var ve bu markayı tutundurmak, piyasada sağlam adımlar atmak için tam da düşüncelerinizi ifade eden bir kurumsal kimlik tasarlamayı ya da tasarlatmayı düşünüyorsunuz. Kurumsal kimliğin de en önemli adımının logodan geçtiğini biliyorsunuz. O halde bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerektiği konusunda size yardımcı olalım…

 

Kafanızın karmaşıklığını logoya yansıtmayın

 

Markanızı yeni oluşturmanın heyecanı ile kafanızdaki her şeyin logoda yer almasını isteyebilirsiniz. Logoda birçok rengin ve şeklin bulunması size cazip gelebilir. Sanki diğer türlü markanızın vizyonu anlaşılmayacakmış gibi düşünebilirsiniz. Fakat sakın bu hataya düşmeyin çünkü müşterilerinizin markanızı yakından tanıması için daha birçok kol olduğunu unutmayın. Logo tek adım değil. Bu nedenle logonuzda maksimum 3 renk tercih edin.

 

Profesyonel gözlerden yardım alın

 

Logo konusunda çevrenizden görüş almak en büyük hatalardan biri olur. Unutmayın ki her kafadan bir ses çıkacak ve eğer çevrenizdekiler sanat yönetmeni ya da kreatif direktör değillerse yorumları oldukça gelişigüzel olacaktır. Bu nedenle profesyonel destek almayı ihmal etmeyin.

 

Global marka, global logo

 

İleride markanızın büyüyeceğini ve global işler de yapabileceğinizi düşünerek global standartlara uygun tasarım yapın ve isim seçin. Marka büyüdükten sonra logo değişikliğine gitmek müşteriler tarafından her zaman hoş karşılanmayabilir.

 

Olabildiğince sade

 

Logonuzda gölge, efekt gibi şeyler kullanmaktan kaçının olabildiğince sade ve düz renkler seçin. Böylece net ve hafızalarda kalıcı bir logoya sahip olacaksınız. Hedef kitlenizin ilk görüşte algılayabileceği logolar tasarlamaya özen gösterin. Komplike ve ayrıntıcı logolar kafa karıştırır. Unutmayın hiç kimse logonun üzerinde o kadar düşünmez ve anlamadıkları bir logoya sahip markaya antipati besleyebilirler.

 

Araştırın

 

Sektörünüzün öncü markalarının logolarını mutlaka inceleyin, hangi rengi, hangi çizgiyi neden kullandıklarını araştırın, sonrasında logonuza karar verin.

 

Sadece isim de bir logo olabilir

 

Markanızın ismi kulağa hoş gelen ve bir logo değeri taşıyabilecek nitelikteyse sadece isminizi logo olarak kullanabilirsiniz. Böyle bir durumda ekstra bir ikon çalışmanıza gerek kalmayacaktır.

 

Hedef kitlenizi tanıyın

 

Logoyu tasarlamadan önce hedef kitlenizin kimler olduğunu araştırın ve nelerden hoşlanır ve nelerden etkilenirler bunları araştırın. Ona göre bir logo tasarlayın hatta markanıza bu minvalde bir isim bulun ve renkleri de hedef kitlenize hitap eden türden seçin.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Bizi Takip Edin

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Etiketlere Göre Ara
Please reload

Arşiv
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square